Bercuti untuk fotografi

Syukur Alhamdulillah saya telah selamat mengadakan bengkel fotografi setelah tamat pada 28 Disember 2013. Bengkel ini merupa program peribadi yang terakhir bagi tahun 2013. Namun lebih jauh program ini merupakan pembuka jalan kepada program seterusnya pada masa-masa akan datang.





Seharusnya saya mengucapkan terim kasih yang tidak terhingga kepada Puan Salmiah, Pegawai Belia dan Sukan Sik kerana membantu saya dalam menjayakan program ini. Atas bantuan beliau maka Persatuan Rekresi Sik turut menyumbangkan tenaga dari awal hingga akhir. Kerana bantuan beliau juga maka Ahli Dewan Undangan Jeneri, Yang Berhormat Mahadzir Abdul Hamid selaku Pengerusi Majlis Belia Daerah Sik telah turun padang untuk merasmikan program ini. Pada perancangan awal saya ingin mengadakan program yang sederhana dan akhirnya menjadi meriah dan tersusun.

 YB Mahadzir amat gembira dengan penganjuran program ini kerana dengan menganjurkan bengkel ini maka belia-belia dan masyarakat Sik khasnya dapat memperlajari ilmu mengikut peraturan yang betul. Beliau menyeru agar mengambil faedah hasil bengkel seumpama ini agar dapat memajukan industri pelancongan di daerah Sik. 

Selaku pembimbing, saya amat bertuah kerana peserta memberi tumpuan yang amat tinggi kerana mereka hadir dengan tujuan mendapatkan perkongsian ilmu dan pengalaman dari saya. Walaupun ada dari kalangan mereka adalah dari peminat fotografi amatur, namun hasil karya yang dihasilkan melalui peraturan yang diberikan maka mereka dapat mencetuskan idea yang terbaik.

Komitmen yang ditunjukkan begitu tinggi, akhirnya terdapat dari mereka walaupun baru menceburi bidang ini, tetapi dapat menghasilkan yang terbaik.

Tempat-tempat menjadi tumpuan peserta ketika membuat amali ialah, Pekan Sik, Lata Mengkuang, Tasik Beris, Kampung Gulau. 

Insyaalah program ini akan ditseruskan jika mempunyai kelapangan masa.

Lihat album | Karya peserta | Aktiviti |

Ulasan

Komputer dan anda berkata…
Nanti buat yang Advance pulak En Raai
Insyaallah...Tapi kalau saya buat di Perak, boleh la joint?

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah