Digamit rindu

Pada mulanya saya tak berapa kisah dengan majlis perjumpaan bekas-bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Sik, Kedah yang akan diadakan pada 16 Disember 2011. Sebabnya ialah kerana memikirkan tidak semua yang saya kenal. Perasaan rendah diri timbul kerana memikirkan mungkin cikgu-cikgu yang pernah mengajar di sekolah tersebut hanya akan melayan alumni yang berpangkat sahaja.


 Seorang sahabat Facebook mencadangkan saya hadir. Namun perasaan saya masih sejuk. Saya kata kepada beliau saya ni orang kecil. Beliau menambah, "saya kenal Raai, maka Raai harus ikut". Memujuk-mujuk dia agar saya setuju untuk turut serta.


Pada 14 Disember saya membuat panggilan telefon kepada En Mat Bakar. Beliau dalam nada gembira berkata saya harus pergi. Selang lima minit kemudian saya menghubungi Sdra Arie ia itu salah seorang urusetia bahawa tolong tempah satu nama saya untuk malam Sabtu 16 Disember 2011.


Saya mengambil keputusan menaiki bas untuk balik ke Kedah setelah impian untuk menaiki KTM tidak kesampaian. Namun pengalaman menaiki bas menjadikan satu pengalaman yang sukar untuk saya kisahkan. Walaupun dalam suasana selesa namun masih ada perkara yang harus dibaiki.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah