Inilah kehidupan seorang Jurufoto

Hari ini sudah empat hari saya dan rakan-rakan lain (Ismail, Kamarul dan Ruhaizad) berada di Labuan kerana membuat liputan fotografi dan Vedio untuk Bengkel Penghasilan dan Penggunaan Media.

Labuan bukanlah besar sangat. Perjalanan darat 95 km. Labuan cantik dengan suasana lautnya. Paling menarik ialah kampung airnya itu Kampung Patau-Patau 1 dan 2. Semasa kami tiba pada 8 April saya dan rakan telah melawat Kampung Patau-Patau 2. Sebenarnya sudah puas menjelahi kampung tersebut sehinggakan Ruhaizad dan Kak Azizan hampir 6 kali menelefon saya dan Kamarul. Namun kerana asyik dengan pemandangan di kampung tersebut kami hanya membiarkan mereka di jeti kampung tersebut. Hampir senja baru kami balik semula ke jeti.

Semalam, pukul 4 petang saya, Ismail membawa Ketua kami Prof. Dr. Kamaruddin M.Said ke Kampung Patau-Patau 1. Kali ini kami bersama "bos" masuk semula kampung ini yang menjadi tumpuan pelancong sekiranya datang ke Labuan.

Prof. Kamaruddin yang juga minat dengan fotografi dapat merakam gambar-gambar suasana kampung air. Hampir senja kami baru kembali ke daratan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah