Takdir Allah

 

Jika anda membaca status saya tentang hubungan anak, isteri, suadara mara bukan bermaksud saya ada masalah dengan mereka. Mereka tiada masalah tapi saya menghayati masalah ini ketika berada di klinik, wad dan seumpamanya.

Ada ibu ayah ketika di katil hospital sepenuhnya diuruskan oleh petugas wad baik urusan membersih bahagian bawah dan sebagainya.
Ada pesakit sebelah katil saya menjadi pertikaian antara keluarga sehinggalah jam 1 pagi meninggal ketika saya terjaga.
Ada pesakit yang sedang dibedah tapi keluarga berkampung di luar bilik bedah. Bayangkan perasaan mereka menghadapi suasana ini ,😭
Ada pesakit menunggu pengesahan bayaran sebelum dibedah.
Oleh itu jika hari ini jika ada dalam keluarga yang sedang menderita sakit ziarahilah mereka. Hulurkan tangan mana tahu kita ada dosa dan mereka juga ada dosa.
Tahukah kita dengan ada keluarga yang sakit ia adalah sumber kita memperolehi pahala?
Semoga dengan ziarah itu ada ubat yang mujarab buat mereka. Terutamanya buat ibu atau ayah.
Gambar sumber Google

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah