Warkah Dari Hospital 2

Assalamualiakum. Hari ini saya sihat sedikit dan boleh buka mata setelah dimasukkan antibiotik dua botol. Ujian swap Covid saya negetif.

Namun pengalaman disaring di wad khas amat menyedihkan. Keluarga tak boleh berjumpa. Petugas wad begitu berhati-hati dengan pakiaan khas. Doktor hanya buat temuramah menerusi telefon.
Saya telah diberitahu jika positif akan ditempatkan di Sungai Buloh sehingga sembuh. Saya telah berpesan kepada keluarga andai tak kembàli, semalam adalah pertemuan kami yang terakhir.
Oleh itu diharap tuan/puan dapat mematuhi SOP.
Terima kasih petugas barisan hadapan di HCTM,/ PPUKM. Anda hero.
Pada hemat saya apabila kebenaran rentas negeri dibenarkan namun waspadalah kerana rata-rata pesakit yang disaring berusia 60 tahun ke atas. Mereka cukup lemah dan menyedihkan. Allah memberikan gambaran jelas kepada saya bahawa jika dijangkiti Covid cukup menyiksakan. Belum lagi kira ambil kira soal emosi yang cukup tertekan.
Allah mendengar doa kita. Terima kasih doa tuan/puan.
Dari wad khas HCTM.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah