21 April 2012

Kita tidak seharusnya kalah.

Kita tidak seharusnya kalah, itu yang wajib saya beritahu kepada sahabat-sahabat dalam AJK Persatuan Alumni Peretak.

Kami berusaha untuk bertemu Menteri Belia dan Sukan pada 16 April 2012. Namun oleh kerana Menteri perlu berada di Parlimen maka AJK hanya dapat bertemu pada 18 April. Mereka bersiap sedia dengan berbagai maklumat. Malahan sdra Baha dari Dungun, Terengganu, sdra Samsudin Oli dari Kedah datrang pada 17 April dan bermalam di Kuala Lumpur.

Pada malam17 April saya menyambut ulangtahun kelahiran bersama keluarga bilamana anak kedua belanja makan. Kemudian saya bergegas ke Kuala Lumpur kerana Samsudin dan Baharudin menanti di sana. Sebenarnya hari itu saya dapat menyambut bersama-sama mereka. Sdra Samsudin, Baha, Hafis, Mizwan dan sdri Noni turut bersama.

Hebat sangat ke program kami nak bertemu menteri? Kata sdra Samsudin, ada pihak yang tidak percaya dengan pertemuan tersebut. Alhirnya pertemuan itu berlaku tanpa saya. Saya wajib bertemu doktor pakar di Hospital UKM.

Oleh kerana saya tidak berpeluang dalam pertemuan tersebut maka sukar untuk menghuraikan kandungan pertemuan. Namun saya difahamkan bahawa menteri gembira kerana inilah kali pertama alumni IKBN membuat kunjungan hormat di pejabat beliau.Tapi, biasalah orang politik akan bercakap ala orang politik kepada deligasi tersebut. Walau bagaimana pun saya yakin semua deligasi amat berpuashati pada pertemuan itu.

Kepada rakan-rakan yang mungkin terkilan, saya ingin membawa kepada sedbuah kisah usahawan penerbangan barat yang berjaya selepas gagal dalam program percutiannya ke sebuah pulau peranginan.


Oleh kerana penerbangan yang meraka tempah menghadapi masalah, beliau menyewa sebuah kapalterbang dan membawa semua penumpang yang terkandas. Akhirnya dalam perbualan diantara penumpang yang berkata penerbangan gantian itu bermutu tinggi, maka individu tersebut telah membuaka perniagaan penerbangan selepas balik dari percutian. Akhirnya beliau menjadi jutawan.

Justeru, saya ingin mengajak semua rakan-rakan untuk bangun dan menyelesaikan semua masalah dengan komitmen yang padu. Saya yakin kita mampun melalakukannya dengan kemahiran dan pengalaman yang sedia ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Galeri

Awas! Keretapi nak melintas.

Pernah naik keretapi? Keretapi cara lama yang memenatkan! Mungkin itu ungkapan yang pernah kita dengar. Sebelum tahun 1995 tidak semua ora...