Sampah dan Tong Sampah- Mohon Majlis Perbandaran Sepang ambil perhatian

Sampah oh sampah. Geli pula nak diceritakan di sini. Tapi apa boleh buat inilah hakikatnya apa yang berlaku di kawasan rumah kami di Taman Desa Sentosa Fasa 2, Teras Jernang dalam penguasaan Majlis Perbandaran Sepang (MPS).

Apa yang ingin saya ketengahnya di sini ialah keadaan tong-tong sampah yang telah rosak dan tidak digantikan oleh MPS. Semua tong-tong sampah telah pecah, menyebabkan sampah berselerak dan mencemarkan keadaan taman. Keadaan ini menjadi lebih sukar kerana terdapat parit berhampiran di blok Jasmine. Parit ini mengalir ke Sungai Langat. Apa yang akan terjadi jikalau tidak diatasi dengan segera.

Kemana perginya wang cukai pintu yang kami bayar setiap tahun lebih dari seratus ringgit?  Kawan-kawan setaman sudah keciwa dengan MPS kerana  gagal mengatasi masalah ini. Keadaan ini telah dilapurkan kepada MPS, namun tidak ada tindakan dilakukan oleh mereka. Saya  merayu agar pihak MPS dapat menyelesaikan masalah ini. Justeru, saya mengharabkan kalau-kalau ada pihak berkuasa MPS membaca rungutan ini dapatlah memberikan pertimbangan yang sepatutnya.


Sila klik foto untuk memperolehi imej lebih besar.
Sila klik untuk lihat aduan yang sama

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah