Bertugas di Hutan Lata Jarom, Hulu Dong, Raub, Pahang pada 16-21hb November






Selama enam hari di Lata Jarom, saya meninggalkan
pakaian rasmi pejabat demi mencari sudut yang menarik untuk direkodkan.


Mulai 16 hingga 21hb November 2009 saya telah menyertai Ekspedisi Saintifik Lata Jarom, Raub Pahang (ESLJ).

Tugas terbaru saya kali agak mencabar kerana saya menjalankan ESLJ dalam keadaan hujan. Mengikut ramalan cuaca, hujan akan turun mulai malam Isnin (16 November) hingga hari Khamis 19 November ini. Ia menjadi kenyataan selama tiga hari kami terpaksa berdepan dengan hujan disusuli air sungai yang berarus kuat.

Selama 6 hari di sana saya telah dapat merakamkan gambar bersama-sama peserta ESLJ. Justeru, dibawah ini saya akan turunkan beberapa catatan untuk direnung bersama.


Lihat catatan yang berkaitan di Daud M. Zakaria

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah