Muzium di Sarawak


Di Muzium Sarawak pelajar dapat mengenal erti
penjajahan



Ketika melawat beberapa muzium di Kuching Sarawak, saya membuat keputusan bahawa Sarawak memiliki khazanah sejarah, budaya yang lengkap. Apabila melawat muziumnya saya memperolehi banyak maklumat dari sekecil-kecilnya hinggalah yang besar. Sesuai dengan negerinya besar di Malaysia maka saya memperolehi kepuasan melihat Sarawak secara menyeluruh.

Saya dapat melihat sejarah kaum-kaum yang terdapat di Sarawak, budaya hidupnya dan beberapa perkara yang sukar kita perolehi jika tidak melawat muziumnya.

Sesuai dengan nama ibu negerinya Kuching maka satu Muzium Kuching terdapat di sana. Bagi anda yang meminati kucing maka saya fikir muzium ini amat kena pada tempatnya untuk dilawati.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah