Naik Kereta Kabel Langkawi




Sewaktu menerima tiket yang disediakan oleh urusetia Program Mobaliti Pelajar UKM untuk naik kereta kabel, hati saya terasa juga kecut. Maklumlah naik kereta kabel yang menyambungkan batu-batu sahaja. Namun seronok juga ketika berada diatas kerana melihat
pamandangan pulau-pulau sekitar Pulau Langkawi.


Untuk menghilangkan rasa gayat (ngeri) maka saya, Kamarul dan Amri menggunakan peluang merakam gambar.

Saya bertanya kepada seorang pelajar, kenapa mantan Perdana Menteri Tun Mahathir memberi ilham membina kereta kabel. Pelajar itu menjawab "untuk mencari keuntungan "

Apabila saya memberi tahu mungkin Tun ingin menguatkan semangat rakyat Malaysia maka dia bersetuju

Selepas saya selesai turun dari kereta kabel semangat saya sudah kuat. Hilang semua fobia.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Setelah Anda Bersara

Boria dan Dikir Barat

Istana Di Jabal Habsyi, Madinah